Friday 4 May 2012

Our target please!!!




Perlu sgt ke target dalam hidup ni? Kalau buat pun belum tentu dapat jadikannya kenyataan ( akal jahat menghasut) Isy...kenapa nak salahkan akal pula ni...! ( dh konfius dah salah siapa ni...Adoi! ) . Ada orang pernah berkata pada aku ( si budak hingusan lagi ni)... kalau nak jadi baik dan berubah ke arah kebaikan mesti ada niat dulu kalau tak ada niat memang tak jadi ( niat tu penting!). 

Target dalam hidup kita pun sangat penting ( dulu...aku tak hairan sgt pasal ni :-( ) . Apabila dah makin dewasa baru nak sedar. Tapi aku tahu selagi ada masa selagi itulah aku belum terlewat. Kawan-kawan di luar sana harap dapat jumpa target dan destinasi yang terbaik untuk dunia dan akhirat. 

Sebelum berakhir, saya titipkan satu mafhum daripada ayat Al-Quran:

Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal salih dan merendahkan diri kepada Tuhan mereka, mereka itu adalah penghuni-penghuni syurga; mereka kekal di dalamnya. (Surah Hud, ayat 23)       

Sama-samalah kita mencari erti sebenar  hidup yang sementara ini.

No comments:

Post a Comment